נמאס לי לשמוע איך העיתונים בארץ מתעלמים מהבלוגים ואיך הבלוגים מנתחים את העניין ונותנים לעיתונים כבוד. אז קודם כל צריך להגיד את זה ברור וחד, העיתונים משקרים לכם. וכשהם לא עושים את זה אז הם מסננים ידיעות ודעות על בסיס פוליטי או מסחרי וזה יותר גרוע מלשקר.
מידעות דרך ישראל היום, מעריב ואפילו הארץ, התקשורת הממוסדת אולי מצליחה להתגבר על הבעיות הכלכליות אבל מבחינה מקצועית היא כבר פשטה את הרגל.
מודה ומתוודה לא הייתי חשוף או פתוח לבלוגים בעברי, עיקר הטקסטים בעברית שצרכתי ברשת הגיעו מהאתרים של התקשורת המודפסת. מדי פעם קראתי איזה בלוג מדהמרקר שהארץ המליץ עליו בעמוד הראשי וכיוון שזה דהמרקר לא התרשמתי ברוב המקרים ולא נשארתי.
בשנה האחרונה עקב כל מני צווי איסור פירסום והוראות צנזורה נחשפתי לאט לאט לכל העולם הזה שנקרא בלוגוספירה. אחרי המשט והעובדה ששם, בבלוגוספירה, היה המקום היחיד בו היה אפשר לשמוע את האמת ולשמוע דעות שונות, החלטנו גם לפתוח בלוג. אנחנו שלפני כן היינו כלואים ומוקפים בדעתו של העולם הממוסד נפתחנו לעולם החדש הזה ומצאנו בו את ביתנו, עד שלפני כחודש אחד מהם הכריז לאחר קריאה של עוד פוסט "זהו, אני עם עיתונים גמרתי!"
אז החלטנו לצאת בקמפיין תודה לבלוגוספירה ולקרוא לעוד אנשים לבוא ולבקר ולהשתחרר מעולה של התשקורת ולומר את האמת:
רק בבלוגים יש עיתונות חופשית!
לא מדובר רק על פוליטיקה, בכל הנושאים התקשורת הממוסדת אוכלת בכפית מידם של יחצנים, ביקורת על הצגה/סרט/מסעדה/מכונית אני מעדיף לקבל מבלוגר לא משוחד שכותב רק כי בא לו, מאשר לעיתונאי אפוף מתנות מהיחצן שצריך לא להרגיז את הלקוח/מושא סיקור והעורך והבעלים.
בגלל שאין לנו את התקציב להתחרות במודעות של ידיעות או אפילו בתקציב המודעות של משה האינסטלטור, החלטנו להעזר בכם ובמדפסותיכם והקמפיין הזול בהיסטוריה יוצא לדרך:
גנבנו מידיעות את הסלוגן ויצרנו לנוחותיכם דף A4 בשחור לבן להדפסה. אם אתם מעונינים להצטרף לצוות המודעות שלנו, כל שעליכם לעשות הוא להדפיס את הדף בכמה עותקים שתרצו, לגזור עם מספריים לאורך הקווים הקטנים המפרידים בין הלשוניות למטה ולתלות על לוח המודעות הקרוב לביתכם.
הפיצו את הבשורה!
לנוחות בעלי בלוגים אחרים המעונינים להצטרף לקמפיין הנה הדף הבסיסי, רק הוסיפו את שם הבלוג והדפיסו:
אתם יכולים כמובן לעצב לכם איזה מודעה שתרצו אבל אם אתם מעוניינים שנעזור לכם עם העיצוב, אנא הודיעו לנו ונשמח לעזור. הנה כמה דוגמאות:
מרמיט זה בשבילך:
ואחד לדובי
עמוד חופש לקרוא במדרון החלקלק
חזרה לעמוד הראשי
Posted in: פוליטיקה שכונתית
דובי
13 באוגוסט 2010
לא יותר הגיוני להרים עמוד עם קישורים לבלוגים ולשים את הכתובת שלו, במקום לפרסם בלוג אחד אט א טיים? (לחלופין, אפשר לתת את הכתובת של גרייפס או משהו כזה).
כיכר המיואשים
13 באוגוסט 2010
אפשר בהחלט.
אתה מרים?
גם אפשר להדפיס לשוניות מכמה בלוגים על דף אחד.
אברי ת'ינג פוסיבול.
דובי
13 באוגוסט 2010
http://grapes.youpost.co.il/ShowRSS.aspx
?
כיכר המיואשים
13 באוגוסט 2010
נראה לי יותר מדי להקליד למישהו שלא בעניין ממש.
למרות ששמתי את הURL נראה לי יותר הגיוני שאנשים יחפשו את השם בגוגל.
עד שיהיה העמוד הוספתי אחד בשבילך :-)
דובי
13 באוגוסט 2010
בשביל זה אלוהים ברא לנו את הביט.לי.
ותודה, אם כי אני לא בטוח עד כמה יעזור לי לתלות את השלטים ברחבי טורונטו…
רחביה ברמן
13 באוגוסט 2010
עיתונות אזרחית עושים ביו-פוסט. זה אמנם אתר ולא בלוג במובנו המובהק של המונח, אבל הוא מתנהג כמו בלוג. ענת קם? אצלנו. אמיר מח'ול? גם. ועוד חשיפות שקראו אולי בעוד כמה בלוגים משובחים, אבל לא בשום אתר חדשות אחר.
שתפו איתנו פעולה. נשמח לקרוא (לפארסם אצלנו) את כתבותיכם, בין אם הן מתפרסמות גם כאן או במקומות אחרים, ובמיוחד אם לאו. :-)
(ריפוסטד מהמדרון)
א'
13 באוגוסט 2010
רחביה, אני רוצה להציע שתוסיף להצהרה הזאת מילה אחת (היא לא תתפוס הרבה מקום, אני מבטיח), שתבהיר את מקומו של הפרויקט שלך בהקשר הכולל, ותחדד את ההבדל בין דרך ההתנהלות של העיתונות האזרחית והבלוגים בהשוואה לעיתונות המסחרית. המילה הזאת היא "גם": "עיתונות אזרחית עושים *גם* ביו-פוסט…".
הכוח של הבלוגים על פני העיתונות המסחרית היא העבודה בשיתוף פעולה, זו ההבנה שפוסט אחד יכול להתפרסם באינספור בלוגים (תוך כדי נתינת קרדיט ואולי גם הפניה למקור), ואף אחד לא מפסיד מזה – בדיוק ההפך, כולם מרוויחים. לא כמו האתרים המסחריים שיתעקשו להעתיק ידיעות בלי לתת קרדיט, או ישמרו אצלם סיפורים חזקים עד לרגע האחרון כדי שהמתחרים לא ייחשפו אליהם ויקדימו אותם.
הבלוגים והעיתונות האזרחית מייצגים את העולם החדש, עולם של קצוות – http://www.info.org.il/woe/ – בשונה מההגמוניה שהתקשורת הישנה רוצה לשמר.
אמיתי ס
13 באוגוסט 2010
רעיון מצויין.
התמונות ברזולוציה נמוכה. לייצר לכם ברזולוצייה גבוהה או שאתם יודעים לבד?
כיכר המיואשים
13 באוגוסט 2010
בכיף.
הלכנו על לאו-טק לוק… LOL
נעמה
13 באוגוסט 2010
מעולה.
אבל מה עם קמפיין אינטרנטי? A4 על לוחות מודעות זה כל כך פאסה…
מה עם איזה וידג'ט או באנר? ואם זה לא יהיה עם שם של בלוג ספציפי, כל בלוגר יוכל לשים בבלוג שלו
כיכר המיואשים
13 באוגוסט 2010
באנר ווידג'יט, מצויין. מי מכין?
אולי אפשר שלחיצה על הבאנר תוביל לבלוג אקראי מהרשימה של דובי.
רון
13 באוגוסט 2010
כל הנופת צופים הזה שכולם מתלהבים ממנו לא נראה לכם קצת מוזר – יצרתם מין המון משלכם, מין SUB-עדר שרץ אחרי שניים שלושה או ארבעה SUB-מנהיגים שמלהיבים אותו בזה שהם יוצאים נגד ה-MAIN-עדר.
גם אני קורא בשבועות האחרונים יותר בלוגים מאשר הארץ, אבל אסור לשכוח שבלוג זה לא עיתון, וזה שהעיתונות הכתובה לא ממלאת את תפקידה, על זה צריך להתריע ולמחות, אבל זה לא אומר שבלוגים הם תחליף.
לעיתונאים יש "אחריות עיתונאית", לדוגמא אורי בלאו והתחקיר שלו על ההתעלמות מבג"ץ וכו'
אמנם זה נפל על אזניים ערלות, אבל זה מלמד יותר על החברה מאשר על העיתונות.
ובסופו של דבר, העיתונות משקפת את פני החברה, וכנראה שאין לחברה הישראלית רצון להוודע לאמת אחרת מזו של דובר צה"ל ושל אייל ארד.
תהנו, רון
מרמיט
14 באוגוסט 2010
@רון
מאחר ששמי הוזכר בפוסט, הייתי יכול להתפתות להיות מוחמא מהרמיזה שלי שאני אחד משלושה-ארבעה "מנהיגים" שמלהיבים "המון", אלמלא זכרתי כמה זה מופרך. אפילו את המשפחה שלי אני לא מנהיג.
אין פה מנהיגים, מקסימום כמה (יותר מארבעה) הוגי דעות, שמנהלים דיון בינם לבין עצמם ועם קוראיהם.
מילא אם היה איזשהו כיוון מאוחד שבו ה"מנהיגים" מובילים את ה"עדר" נגד המיינסטרים. לא חסרים בין הבלוגרים חילוקי דעות, שאנחנו מלבנים באופן גלוי ושקוף.
בתגובה שלך השלכת על הבלוגספירה ממבני הכוח והשלטון שאתה מכיר, כנראה. אנחנו לא מנסים לקדם מהפכה שתחליף פירמידה היררכית אחת באחרת. אנחנו לא מנסים לסחוף אחרינו המון משולהב ונבער – אלא לפקוח את עיניהם של אינדיבידואלים ולעודד אנשים לחשוב בעצמם, ולא להיות נבערים ומשולהבים.
וככה, פרה פרה, נשנה את פני החברה. כל אחד הוא אור קטן…
(ואורי בלאו הוא היוצא מן הכלל שמוכיח את הכלל, פחות או יותר.)
מרמיט
14 באוגוסט 2010
אוף, הוגי דעות עלק. התגובה יצאה גרועה יותר מההאשמה.
התכוונתי רק למה שהמיואשים מהכיכר התכוונו: אנשים שמסקרים, מדווחים, מפיצים מידע, מפרשנים.
ועושים את זה באופן מבוזר, קהילתי, בלי מבנה מסודר ובלי אג'נדה שמוכתבת מגבוה, מההון או מהשלטון.
רחביה ברמן
13 באוגוסט 2010
א' – בהחלט. סליחה ותודה. עיתונות אזרחית עושים **גם** ביופוסט. אבל אני חושש שהתחרות על הראשוניות לא תיעלם לגמרי. טבע האדם וזה. אבל לא נורא. קנאת סופרים תרבה חוכמה.
נועם גל
13 באוגוסט 2010
אני גם עוקב אחרי כמה בלוגי תכנות, ושם יש גם כמה בלוגים מסוג link blogs – כל יום יוצא פוסט ובו כמה לינקים לפוסטים מהיום האחרון של בלוגים אחרים בנושא.
חלק מה link blogs מחלקים לקטגוריות, חלק כותבים איזה שתי שורות על כל לינק, חלק רק מציגים לינקים מעניינים מהיום האחרון.
זה מאפשר לי לגלות כל מיני בלוגים שלא הכרתי בכלל לקודם, וגם סתם להיחשף לכל מיני דעות שונות באותם נושאים.
אולי צריך משהו כזה שיפעל בבלוגספירה הישראלית? אולי כבר יש משהו כזה ואני רק לא מכיר אותו?
כיכר המיואשים
13 באוגוסט 2010
http://grapes.youpost.co.il/
מרמיט
14 באוגוסט 2010
ידידי המיואשים: סחתיין על הרעיון.
ותודה על מתנת היומולדת :) לכבוד הוא לי.
אם כי אחרי ההתלהבות הראשונית, אני מסכים שלינק לגרייפס יהיה יותר אפקטיבי, ולא יותר ארוך מהלינק לבלוג שלי, או של גורביץ.
כתבתי לא מזמן בהרחבה על הדינמיקה שבה ההון ומשרתיו – השלטון והתקשורת המסחרית – מספרים לנו מה ואיך שהם רוצים שנדע:
http://mermit.mind-fucking.com/sold-out-wholesale/
כיכר המיואשים
14 באוגוסט 2010
אפשר בהחלט לעשות קמפיין לגרייפס.
ניסינו לחשוב איך להביא אנשים שלא חושבים אפילו על לקרוא בלוגים להכנס ולגלות עולם. היצאה מהאינטרנט אל לוח המודעות האמיתי נועדה לשרת את המטרה הזאת והפניה לבלוג ספציפי אמורה לעורר את הסקרנות. אני חושב שאם הייתי מחכה לאוטובוס והייתי רואה את הפרסומת לאתר של מרמיט הייתי תולש לשונית ובטח אחרי כמה ימים, ממש לפני הכביסה, הייתי מוצא את הפתק ונכנס לבדוק.
העובדה שזה רק לבלוג ספציפי לא ממש משנה כי יש בלוגרול בצד וזהו שער הכניסה לעולם. ככה אני גיליתי את רוב הבלוגים שאני מכיר ועוקב, עברתי מאחד לשני דרך הקישורים.
חשבנו גם על דרך שבה לא מעורב כסף ודרך בה הקורא יכול פתאום להיות מעורב ובפעולה קטנה ואנונימית לתמוך בבלוג שהוא אוהב לקרוא באופן מאד אישי. הרעיון היה שכל בעל בלוג שרוצה (לא רק פוליטיקה, כל בלוג לא מסחרי) ייצר לעצמו דף שכזה אותו הקוראים יכולים להדפיס, אפילו רק אחד ולתלות בפינת הרחוב או הקפה. הרעיון היה שלא יהיה ברור מהדף מה בדיוק יש בבלוג, ככה גם נער גבעות מיוחם יכול לעבור ליד הפרסומת שלך ולא לדעת שהוא אמור לתלוש.
ובהחלט לא יכולנו להתעלם מהוולה שידיעות אחרונות הרימו לנו.
דניאל
13 במרץ 2011
http://www.shgiatktiv.com