יש we can

כולנו יונתן שפירא


יונתן שפירא – משואה לתקומה מולי בנטמן

שיחזורה של ההיסטוריה הישראלית משואה לתקומה על ידי הטייס יונתן שפירא יוצר לא רק היפוך של תפקידים בין טובים לרעים, בין רדופים לנרדפים, הוא מערער את השיח הישראלי השגור ויוצר דיוסנס המקשה להתעלם מן המשט ולפתור אותו כפעולה אנטי ישראלית של קיצונים אנטישמים.

יונתן שפירא ורמי אלחנן – גיבורי ישראל נועם לסטר

יונתן שפירא, הטייס שהפך לפעיל שלום אקטיביסט, ורמי אלחנן, אב שכול שהתחבר גם לשכול הפלסטיני והיה לפעיל שלום ולמבקר חריף ביותר של סרבנות השלום הישראלית, הם דמויות מופת בנוף של ישראל 2010.

יומן מסע לעזה יונתן שפירא

טייס שמרחף מעל ספינת סיוע אזרחית בלב ים לא חושב שמישהו מהאנשים שמתחתיו מתכוון לירות בו או שיש ברשותו כלי נשק חם – אחרת הוא לא היה מתקרב לשם! אם אינו מבצע משימת חילוץ הכרחית, זה בניגוד מוחלט לנוהלי הצבא; משמעות הדבר היא שהם ידעו מעל לכל ספק כי אין אף אחד חמוש על המאבי מרמרה.

חיילי צה"ל מריעים ליונתן שפירא הכל שקרים

רק לפני ארבע שנים באירוע ההתרמה השנתי של האגודה למען החייל, השירותרום, ביצעה איה כורם  את שירה הנושא את שמו מול קהל חיילים נלהב. איך שגלגל מסתובב.

על איזה קיר אתם רוצים את הכתובת? כיכר המיואשים

עד לוורשה צריך להרחיק כדי שהישראלי יוכל לקרוא את הכתובת שעל הקיר. קירות מקומיים לא מספיק בולטים בשביל להזכיר למר ישראלי שעזה סגורה ואפילו עיתונאים לא מבקרים בה ותושביה כלואים מאחורי חומה, שאם ינסו להתקרב אליה ילדה בת 22 תהרוג אותם בלחיצה על הג'ויסטיק

האם טייס שקורא לחייל אידיוט זו תקיפה? כיכר המיואשים

אחרי שהעצור הראשון מתן כהן מוכנס לג'יפ נפנה הצבא המוסרי ביותר בעולם לטפל באלימות ביונתן שפירא, קצין צה"ל וטייס מסוקים לשעבר בחיל האוויר שעומד ליד הג'יפ. בההודעה ששיחרר דובר צה"ל בטוויטר נאמר שהחיילים הותקפו ע"י המפגינים ולכן נעצרו, אתם מוזמנים לצפות בווידאו בעצמכם ולשפוט האם כשטייס חמוש בדגל קורא לחייל אידיוט זה נחשב תקיפה:

יונתן שפירא זומן לשיחה בשב"כ, והוא מדווח אצל מרמיט

זומנתי אתמול לשיחה בשב"כ
אתמול כאמור צלצלה אלי רונה מהשב"כ ובקשה שאבוא לדבר איתה בסניף המשטרה ברחוב דיזינגוף
בטלפון היא סרבה להגיד לי במה העניין והבהירה שלא הולכים לעצור אותי ושזו שיחת הכרות או שיחה ידידותית..

התשאול שלי בשב"כ עידן לנדו

ברוח התקופה, ועל מנת לקצר הליכים, פניתי לסניף השב"כ הקרוב למקום מגוריי וביקשתי לעבור "תשאול". אחרי סדרה קצרה של אי-הבנות ("רגע, אתה עוכר ישראל או תוקע פגיון בגב האומה? לא כתוב לך בתעודת זהות? אז תוציא חדשה, כבר יהיה כתוב שם"), ותלך-תבוא-תלך-תבוא ("מבקרי ציונות זה קומה שניה, למה לא אמרת קודם? כאן זה יהודים-שונאי-עצמם"), הפנו אותי למחלקה המתאימה, בה"מ (מחלקת "וביערת הרע מקרבך"), ואמרו לי להתייצב ביום שני בשעה חמש.

אמא קצת החווירה כשפגשה את יונתן שפירא מולי בנטמן

כמה קשה לנו לחיות עם העובדה שעוכר ישראל התורן,  הוא טייס אשכנזי, מוכשר ונאה.

כזה אחד שכל אמא, הייתה שמחה שבתה תביא כחתן הביתה. ופתאום הגבר הישראלי המושלם, השידוך הנפלא מתחיל לקשקש סיסמאות על שלום וחרם, ולקשקש כתובות נאצה על חומת גטו ורשה.

עיניים גדולות דברים בבלוגו

שמאוד קל לשב”כ לייצר דמות שהיא “אוייב העם”. כמעט הייתי אומר, אם לא היו לי שום מחסומים, אתה יודע, שיותר מדי קל. עם טלי פחימה, או אפילו ענת קם לאחרונה, הם היו צריכים לבצע מעצר, להדליף מידע – אתה יודע, כל הדרכים הרגילות שבהן מערכת הבטחון מפעילה את התקשורת. אבל לפחות נתנו משהו. חומר לעבוד איתו. כאן? הם קראו לו לשיחה, והוא כבר עשה את שאר העבודה לבד.

מידע לפני חקירה – קובץ וורד באדיבות הימין הקיצוני

חזרה לעמוד הראשי

Be the first to start a conversation

כתיבת תגובה